تغییر فصل و تغییرات پوست

 

 

با تغییر فصل و دما چه اتفاقی برای پوست ما می افتد؟ پوست و بدن ما چگونه به تغییر دما واکنش نشان می دهد؟ در ادامه این مطلب قصد داریم این موضوع را به صورت دقیق بررسی کنیم.

با تغییر فصول، بدن ما دستخوش تغییرات فیزیولوژیکی خاصی می شود. دمای هوا کاهش می یابد، روزها کوتاهتر می شوند و خورشید زودتر غروب می کند. این بدان معناست که بدن ما باید با این شرایط جدید سازگار شود. پوست ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بسته به اینکه پوست در چه جایی از بدن قرار داشته باشد، سرما و گرما بر روی پوست تأثیر متفاوتی می گذارد. به عنوان مثال، پوست کف دست و پا نازکتر از پوست صورت است. این بدان معناست که گرمای تولید شده توسط بدن به راحتی از طریق این نواحی منتقل می شود. از طرفی پوست پشت گردن و شانه ها ضخیم تر از پوست بازوها و پاها است. این امر خروج گرما را سخت تر می کند.

 

مطالعات نشان داده است که سرما و گرما بر بر پوست انسان تأثیری مستقیم دارد. به عنوان مثال، قرار گرفتن در معرض گرما یا سرمای شدید می تواند باعث خشکی، تحریک و حتی پیری زودرس شود.

اگرچه ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما گرما در واقع می تواند چهره شما را بهبود بخشد. برعکس، سرما می تواند پوست شما را کدر و بی روح به نظر برساند.

 

دمای پوست انسان بسته به فصلی که در آن قرار دارد متفاوت است. در تابستان، بدن انسان تمایل دارد عرق بیشتری تولید کند تا خود را خنک کند، در نتیجه پوست خشک تر و پوسته پوسته تر می شود. از سوی دیگر، در طول زمستان، بدن برای جلوگیری از گرمازدگی، عرق کمتری تولید می‌کند و به این ترتیب پوست ضخیم تر و چرب تر می شود.

با تغییر فصول، پوست دستخوش تغییراتی در ظاهر خود می شود. زیرا بدن دمای داخلی خود را با توجه به محیط بیرون تنظیم می کند. اگر می‌خواهید جوان‌تر به نظر برسید، سعی کنید از نور مستقیم خورشید دوری کنید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

حال که با چگونگی تأثیر تغییرات دمایی با پوست بیشتر آشنا شدید بهتر است که سعی کنید با رعایت مراقبتهای فصلی در برابر سرما و گرما از پوست خود محافظت کنید.مراقبتهای فصلی به روتین‌های مراقبت از پوست اشاره دارد که در فصل های مختلف به کار می روند. به عنوان مثال، در طول زمستان، از مرطوب کننده ها و کرم هایی استفاده می کنید که حاوی محافظت کننده SPF هستند. در تابستان از کرم های ضد آفتاب و سایر محصولاتی که از آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری می کنند استفاده می کنید.
مراقبتهای فصلی پوست راهی عالی برای محافظت از پوست در برابر تغییرات آب و هوایی فصول مختلف است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا دریافت تخفیف و رزرو نوبت
×