مراقبتهای بعد از ۴۰ سالگی

با وارد شدن به سن چهل سالگی پوست انسان رفته‌رفته دچار پیری می شود. با افزایش سن، پوست توانایی خود را برای تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک از دست می دهد. این امر باعث می شود که پوست استحکام و قابلیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. به همین دلیل پوست نازک تر و خشک تر می شود و سن پوستی بیشتر از سن واقعی فرد به نظر می رسد.
با این حال رعایت یک سری نکات و مراقبتهای پوستیکه در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم می‌تواند به زیبایی بیشتر پوست در دهه ی چهل سالگی زندگی و داشتن سن پوستی جوانتر کمک کند.

 

پرهیز از نور بیش از حد خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند منجر به پیری زودرس پوست شما شود. اشعه ماوراء بنفش نور خورشید باعث آسیب به DNA سلول ها می شود و منجر به تغییر در نحوه عملکرد آنها می شود. این منجر به تشکیل رادیکال های آزاد می شود که ترکیبات مضری هستند که به سلول های سالم حمله می کنند. رادیکال های آزاد می توانند باعث آفتاب سوختگی، کک و مک و حتی سرطان شوند.

 

عدم مصرف سیگار

سیگار کشیدن با بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله بیماری قلبی، سرطان ریه، آمفیزم، برونشیت مزمن و سرطان دهان مرتبط است. دود سیگار حاوی نیکوتین، قطران، مونوکسید کربن، آمونیاک، استون، فرمالدئید، بنزن، آرسنیک، کادمیوم و سیانید است. همه این مواد شیمیایی باعث پیری زودرس پوست می شوند.

استفاده از مرطوب کننده

از جمله مراقبتهای روتین پوستی در دهه ی چهل سالگی، استفاده از مرطوب کننده است. رطوبت دشمن شماره یک پیری پوست است. وقتی ما جوان هستیم، بدن ما بیشتر از آب تولید می کند، اما با افزایش سن، این نسبت تغییر می کند. ما رطوبت پوست خود از دست می دهیم و پیرتر به نظر می رسیم. پوست ما خشک‌تر، نازک‌تر و مستعد چروک‌ها، خطوط ریز و افتادگی می‌شود.
برای مبارزه با این مشکلات، از محصولات مرطوب کننده ای استفاده کنید که حاوی مرطوب کننده ها (مرطوب کننده ها) مانند گلیسیرین، آلوئه ورا و عسل هستند.این مواد به هیدراته و شاداب نگه داشتن پوست شما کمک می کنند و به ظاهر شما سن پوستی جوانتری می دهند.

 

لایه برداری

. لایه برداری به بدن شما اجازه می دهد تا اکسیژن و مواد مغذی بیشتری جذب کند و که منافذ شما را تمیز نگه می‌دارد و سن پوستی جوانی به شما می دهد. شما باید حداقل دو بار در هفته لایه برداری کنید. با این حال، اگر پوست چرب دارید، ممکن است لازم باشد این کار را بیشتر انجام دهید.

 

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست می تواند آلودگی، چربی، آرایش و سایر مواد زائد را از صورت شما پاک می کند. اکثر مردم برای شستن صورت خود از صابون یا پاک کننده استفاده می کنند، اما برخی ترجیح می دهند از یک جایگزین طبیعی استفاده کنند. پاک کننده ها می توانند از شستشوی ساده گرفته تا ماسک هایی که حاوی روغن ها و گیاهان هستند باشد. پاکسازی پوست به داشتن سن پوستی جوان کمک می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا دریافت تخفیف و رزرو نوبت
×