بر اساس مطالعات تحقیقاتی که در سال 2021 توسط محققیقن لهستانی و در ژورنال معروف و معتبر Nutrients منتشر شد، مشخص شد که،
آنتی اکسیدان ها می توانند کمک کنند تا از پوست در برابر اثرات مخرب اشعه یو وی، عامل تسهیل کننده پیرپوستی یا همان پیرپوستی زودرس محافظ کنند.
به یشنهاد این محققین، به صرفه ترین راه برای بهبود وضعیت پوست تغذیه ان با مواد غذایی اساسی از راه ههای داخلی و خارجی با یک رژیم تغذیه ای مناسب است که در این بین، آنتی اکسیدان ها نقش اساسی دارند.
انتی اکسیدانها مانند کارتینوئیدها در لایه اپیدرم پوست نقش حیاتی دارند و زیتک عامل اساسی برای شکل گیری برای تشکیل یک سلول جدیدی پوستی است.
عامل سلنیوم موجود در آنتی اکسیدان به مهار ایجاد چروک کمک میکنند و ویتامین E نیز در برابر ایجاد سرطان پوست محافظت ایجاد میکند.

آنتی اکسیدان باعث کاهش آسیب به DNA از طریق تابش یووی، بهبود آبرسانی، کمک به فرآیند ترمیم، کاهش التهاب و ایجاد لطافت در پوست عمل میکند.
یکی از متداول ترین منابع آنتی اکسیدان برای مراقبت از پوست مصرف ویتامین C است که بر اساس تحقیقاتی که در سال 2017 انجام شد، مشخص شد که ویتامین C در بین منابع انتی اکسدان دارای بیشترین غلظت طبیعی است که به پوست می رساند. که حتی با بالاترین میزان مجاز دریافت مکمل ویتامین C تنها بخشی از آن در دسترس پوست قرار میگیرد پس برای جبران این کمبود بهتر است از فرآوردهای موضعی نیز برای پوست استفاده شود.
در هر صورت مصرف ویتامین C جهت تامین آنتی اکسیدان لازم برای پوست بسیار توصیه می شود.

به نقل از دکتر محمد بقایی عزیز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا دریافت تخفیف و رزرو نوبت
×