چگونه ماساژ درمانی باعث از بین رفتن درد عضلات می‌شود؟

آیا به این موضوع فکر کرده‌ای که چگونه از شر مشکل گرفتگی‌ عضلات خود خلاص شوید؟ فشارها و تنش‌های روزمره باعث می‌شود که عضلات دچار گرفتگی‌های شدیدی شوند.  ماساژ درمانی با دستکاری تمامی لایه‌های بدن از جمله قسمت‌های سطحی و عمیق، کمک بسیار زیادی به رفع مشکلات عضلانی و گرفتگی عضلات می‌کند. به این ترتیب استفاده از ماساژدرمانی باعث ترویج آسایش در زندگی روزمره می‌شود. در ادامه به بررسی ماساژ درمانی و مزایا استفاده از آن می‌پردازیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه استفاده از ماساژ درمانی برای رفع خستگی و گرفتگی عضلات

قدمت ماساژ برای رفع گرفتگی عضلات به 4000 سال پیش باز می‌گردد. با توجه به متون باستانی و قدیمی به نظر می‌رسد که ماساژ درمانی ریشه در طب سنتی دارد و در آسیا دور و میانه استفاده می‌شده است. امروزه ثابت شده است که ماساژ عضلات بدن، باعث گردش بهتر خون در بدن، رفع گرفتگی و کاهش فشار و استرس می‌شود. به اینن ترتیب پزشکان نیز استفاده از این روش درمانی را توصیه می‌کنند.

انواع ماساژ از نظر دمایی

ماساژ از نظر دمایی به دو صورت سرد و گرم انجام می‌پذیرد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

ماساژ سرد

همان‌طور که از اسم ماساژ سرد مشخص است، در آن دمای محل ماساژ پایین آورده می‌شود. ابزار مورد استفاده در این ماساژ وسایلی از قبیل کیسه آب یخ، یخ و المان‌های سردکننده است. استفاده از این ماساژ علاوه بر کاهش درد موضعی برای سلامت و زیبایی پوست نیز استفاده می‌شود.

ماساژ گرم

در ماساژ گرم از وسایلی همچون کیسه آب گرم، سنگ داغ و دستگاه‌های موضعی گرما استفاده می‌شود. در این ماساژ با انتقال گرما موضعی به بدن، عضلات آن شل شده و گردش خون بهتر انجام می‌شود. این نوع ماساژ در گذشته در حمام‌های عمومی و توسط دلاک‌ها نیز استفاده می‌شده است.

ماساژ درمانی چگونه باعث کاهش درد عضلات می‌شود؟

استفاده از ماساژ درمانی باعث از بین رفتن و کاهش درد و گرفتگی عضلات است. استفاده از ماساژ درمانی در کنار کاهش درد بدن، آرامش ذهنی و به دنبال آن رضایت از زندگی نیز افزایش می‌دهد. امروزه ماساژ درمانی به صورت ماهانه جزو برنامه‌های ثابت در زندگی مردم شده است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا دریافت تخفیف و رزرو نوبت
×